Kae DOP?


Poduzeće, kao samostalna gospodarska, tehnička i društvena cjelina, vlastitim je doprinosom sposobno pridonijeti razvoju gospodarstva te ono najvažnije, vlastitim angažmanom pridonijeti općoj dobrobiti društva i zaštiti okoliša. Govoreći o tom skupu aktivnosti i utjecaju na sve interesno utjecajne skupine, zapravo mislimo na koncept društveno odgovornog poslovanja. 
Društveno odgovorno poslovanje odnosi se na način na koji različite organizacije, bilo profitne ili neprofitne, upravljaju svojim poslovnim procesima s ciljem ostvarenja pozitivnog učinka na društvo i okoliš.
Aktivnosti koje organizacija provodi u sklopu društveno odgovornog poslovanja moraju biti u skladu s interesima društva, temeljiti se na etičkom ponašanju te biti u skladu sa zakonom i ostalim regulativama.
DOP obuhvaća poslovnu etiku koja zapravo predstavlja samo jedan od segmenata društveno odgovornog poslovanja. Svaka velika kompanija posjeduje vlastite etičke pravilnike pa se analizom etičnosti poslovanja ispituje jesu li se odluke donosile u skladu s načelima kompanije.
Nadalje, korporativna je pripadnost također vrlo usko vezana uz društveno odgovorno poslovanje. Ono zapravo objašnjava kako kompanije određuju svoju ulogu u društvu te kako se povezuju sa zajednicom u kojoj djeluju. To se može ostvariti putem sponzorstava, financijske pomoći ili sudjelovanja u kreiranju politike razvoja zajednice. Implementacija takvog poslovanja kompaniji može osigurati uspješnost u poslu koji obavlja u odnosu na konkurente.
Stoga možemo reći da je društvena odgovornost kao dio strategije zapravo zadužena za dugoročan imidž kompanije kroz investiranje u društvo, okoliš i ekonomiju.
Osnova za provođenje društveno odgovornog poslovanja svakako su ljudi. Društvena pitanja, zaštita okoliša, širenje modernog osviještenog stava o samoaktualizaciji, samo su neki od komponenti kojima se društveno odgovorno poslovanje bavi. Cilj takvog ponašanja je briga i međuovisnost vlasnika, dioničara, zaposlenika, potrošača i dobavljača. Međutim, takav koncept obuhvaća u svojim aktivnostima i odnose s vladom kao institucijom, medijima kao filtrom informacija, lokalnom zajednicom i širom javnosti u cjelini.

Primjedbe

  1. Slažemo se sa Vašom definicijom društveno odgovornog poslovanja, međutim mislio i kako je jedna od temeljnih komponenti društveno odgovornog poslovanja briga za vlastite zaposlenike, te stvaranje pozitivne atmosfere u samom poduzeću, te prenošenje takve vrste poslovanja na sva ostala poduzeća, kako bi se postigla i veća produktivnost rada, ali i svjest za radnike.

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi